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a16z : Why Software Is Eating the World 번역본 (4)

splsky 2021. 12. 10. 22:00

Today’s dominant music companies are software companies, too: Apple’s iTunes, Spotify and Pandora. Traditional record labels increasingly exist only to provide those software companies with content. Industry revenue from digital channels totaled $4.6 billion in 2010, growing to 29% of total revenue from 2% in 2004.

오늘날 우위를 점하고 있는 음악 회사들 역시 애플의 아이튠즈, 스포티파이, 판도라 같은 소프트웨어 회사들입니다. 놀랍게도 전통적인 음반 회사들은 그 소프트웨어 회사들에게 컨텐츠를 수급해주는 역할만을 수행하고 있죠. 이러한 디지털 유통 채널들이 산업 전체 이윤에서 차지하는 비율은 2010년을 기준으로 29%, 50조원이나 되었습니다. 2004년에는 오직 2%만 차지했는데 말이죠.

Today’s fastest growing entertainment companies are videogame makers — again, software — with the industry growing to $60 billion from $30 billion five years ago. And the fastest growing major videogame company is Zynga (maker of games including FarmVille), which delivers its games entirely online. Zynga’s first-quarter revenues grew to $235 million this year, more than double revenues from a year earlier. Rovio, maker of Angry Birds, is expected to clear $100 million in revenue this year (the company was nearly bankrupt when it debuted the popular game on the iPhone in late 2009). Meanwhile, traditional videogame powerhouses like Electronic Arts and Nintendo have seen revenues stagnate and fall.

오늘날 가장 빠르게 성장하고 있는 엔터테인먼트 회사들은 비디오게임 제작사들입니다. 또 소프트웨어 회사들이네요. 게임 시장 규모는 5년 전 36조원에서 오늘날 72조원으로 성장했습니다. 그리고 그 중에서도 가장 빠르게 성장하고 있는 제작사는 Zynga인데, 이 제작사가 제작한 게임들은 전부 온라인으로만 판매됩니다. Zynga의 올해 1분기 순이익은 2,500억원에 달했는데, 이는 지난 해 1분기 순이익의 두배 규모입니다. 앵그리버드를 만든 Rovio사는 올해 1,200억원의 순이익을 달성할 것으로 점쳐집니다. 2009년 말 아이폰에서 인기있는 앱으로 출시할 때만해도 파산위기였는데 말이죠. 반면에 전통적인 비디오게임 명가들로 꼽히는 EA와 닌텐도의 순이익은 그대로거나 낮아지고 있습니다.  

The best new movie production company in many decades, Pixar, was a software company. Disney — Disney! — had to buy Pixar, a software company, to remain relevant in animated movies.

수십년 동안 가장 잘 나가는 영화 제작사 픽사도 소프트웨어 회사입니다. 디즈니는 애니메이션 영화계에 발을 붙여놓기 위해서 소프트웨어 회사인 픽사를 인수할 수 밖에 없었습니다. 

Photography, of course, was eaten by software long ago. It’s virtually impossible to buy a mobile phone that doesn’t include a software-powered camera, and photos are uploaded automatically to the Internet for permanent archiving and global sharing. Companies like Shutterfly, Snapfish and Flickr have stepped into Kodak’s place.

물론 사진 업계도 진작에 소프트웨어의 물결에 잡아먹혔습니다. 소프트웨어로 작동하는 카메라가 탑재되지 않은 핸드폰을 구매한다는 것은 사실상 불가능한 일입니다. 그리고 사진들은 인터넷에 자동으로 업로드되어 영구적으로 저장되고 전세계적으로 공유까지 됩니다. Shutterfly, Snapfish, 그리고 Flickr와 같은 회사들이 점점 코닥의 아성을 위협하고 있죠.

Today’s largest direct marketing platform is a software company — Google. Now it’s been joined by Groupon, Living Social, Foursquare and others, which are using software to eat the retail marketing industry. Groupon generated over $700 million in revenue in 2010, after being in business for only two years.

오늘날 세계에서 가장 큰 마케팅 플랫폼은 구글이고, 이 회사도 역시 소프트웨어 회사입니다. 그리고 그루폰, Living Social, Foursquare와 같은 회사들이 이 산업에 참여하고 있는데, 이들 모두 기존 마케팅 산업을 소프트웨어로 잡아먹겠다는 회사들이죠. 그루폰은 사업 시작 2년만인 2010년에 8천억원의 순이익을 기록했습니다. 

Today’s fastest growing telecom company is Skype, a software company that was just bought by Microsoft for $8.5 billion. CenturyLink, the third largest telecom company in the U.S., with a $20 billion market cap, had 15 million access lines at the end of June 30 –declining at an annual rate of about 7%. Excluding the revenue from its Qwest acquisition, CenturyLink’s revenue from these legacy services declined by more than 11%. Meanwhile, the two biggest telecom companies, AT&T and Verizon, have survived by transforming themselves into software companies, partnering with Apple and other smartphone makers.

오늘날 가장 빠르게 성장하고 있는 통신 회사는 스카이프인데, 이 회사도 소프트웨어 회사로서 얼마 전 마이크로소프트에 10조원에 인수되었습니다. 미국에서 세번째로 큰 통신 회사이자 시가총액만 25조원에 달하는 CenturyLink는 올 6월 말 천오백만명의 유선가입자를 갖고 있었습니다. 이는 매년 7%의 감소율로 줄어들고 있죠. CenturyLink가 Qwest사를 인수하고 얻은 수익을 제외하면, 기존 사업으로 벌어들이는 수익은 매년 11%의 감소율을 보이고 있습니다. 반면에 미국에서 가장 큰 통신회사인 AT&T와 버라이즌은 애플 및 다른 스마트폰 제조사들과 파트너십을 맺고 소프트웨어 회사로 변모하면서 간신히 살아남았죠.

LinkedIn is today’s fastest growing recruiting company. For the first time ever, on LinkedIn, employees can maintain their own resumes for recruiters to search in real time — giving LinkedIn the opportunity to eat the lucrative $400 billion recruiting industry.

링크드인은 가장 빠르게 성장하고 있는 채용회사입니다. 역사상 최초로, 구직자들은 링크드인을 통해 채용자들이 언제나 자신을 찾을 수 있도록 온라인에 이력서를 게재할 수 있게 되었습니다. 이는 링크드인에게 500조원짜리 채용 시장을 집어삼킬 수 있는 기회를 제공해줬죠.